فروش ویژه آرشیو دانشجویی فایل استوری ارتباط با پشتیبانی فروشگاه فایل استوری فایل استوری فایل استوری فایل استوری ارزان سرا

اطلاعیه فروشگاه

با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک های دیگر استفاده نمایید.

دانلود پاورپوینت مديريت تعارض وتصميم گيري خلاق

دانلود پاورپوینت مديريت تعارض وتصميم گيري خلاق

تعارض ازديد صاحبنظران علم مديريت

تامپسون  Thompson)): هررفتاري که ازجانب اعضاي يک سازمان به منظور مخالفت باساير اعضاء سربزند راتعارض مي نامند .

توماس (Thomas) شرايطي که درآن مسائل مورد توجه دوطرف ناسازگار وناهماهنگ به نظر برسد .

رابينز( Robbins) تعارض فرآيندي است که درآن شخص الف بطور عمدي مي کوشد تابه گونه اي بازدارنده سبب ناکامي شخص  به دررسيدن به علايق واهدافش گردد.

تعارض در سازمان

تعارض فرآيندي است كه درآن نوعي تلاش اگاهانه بوسيله گروه ها يا  افراد صورت مي گيرد تا از طريق  مقابله با افراد يا گروه هاي ديگرمانع از دستيابي به اهداف آنان گردند. تعارض در حقيقت عملي است که در يک سازمان گروه يا افرادي بصورت آگاهانه باعث اختلال در امور خاصي ميشوند.

چون تعارض در همه حالات ممکن است مضر نباشد، بايستي يک مدير با توانايي هايي که دارد سبب اين شود تا ازتعارض بهترين نتيجه را ببرد البته قبل از رسيدن به نقطه بحراني.

نظريه هاي تعارض

1.سنتي
2.رفتاري
3.تعامل گرا
 
نظريه سنتي
 

طبق اين نظريه تعارض موضوعي غير ضروري است كه به هر قيمت بايد از آن اجتناب كرد. بنا بر اين نظريه  وجود تعارض نشانه ضعف مديريت است .

تعارض  مخرب

تعارضي مخربست که منبع اصلي مسئله يا مشكل را مسدود كند و منابع و امكانات را از فعاليت‌ها و تصميمات مهم منحرف سازد و ضمنا مانع تصميم‌گيري شود. روحيه‌ي گروهي را تضعيف و افراد و گروه‌ها را به سمت بخش‌هاي مغاير هدايت كند. كاهش عملكرد تيم و افزايش مخالفت‌ها و عدم توفيق در دست‌يابي به اهداف و كاهش روحيه‌ كار گروهي و افزايش روحيه‌ بي تفاوتي از مشخصه‌هاي بروز يك تعارض بالقوه است كه بايد پيش از ايجاد بحران مورد توجه قرار گيرد.

نظريه رفتاري

طبق اين نظريه تعارض نه تنها مضر نيست، بلكه براي خلاقيت و نوآوري در سازمان نيز ضروري است . در اين نظريه  وجود  تضاد و تعارض مي تواند باعث نمايان شدن مسايل و سپس حل خلاقانه  آنها گردد.

تعارض سازنده

تعارضي سازنده ست که به ايجاد روش‌هايي براي مديريت مسئله يا فرايند منجر شده افراد را به داشتن ارتباط مؤثر با همديگر تشويق كند و بين افرادي كه باهم كار مي‌كنند هماهنگي و همكاري به‌وجود آورد. نقاط قوت و ضعف افراد را مشخص سازد و روحيه‌ي گروهي را بهبود بخشد و خلاقيت و نوآوري افراد را تقويت كند. تعارض سازنده همانند انتقاد سازنده مي باشد و بايد مورد تشويق و حمايت قرار گيرد.

نظريه تعامل گرا

طبق اين نظريه  حدي از تعارض در سازمان  نه تنها غير قابل اجتناب است بلكه براي توسعه  تعالي و بقاي سازمان ضروري نيز هست.

مدیریت تعارض

شناخت و اداره‌ي تعارض به‌صورتي معقول، منصفانه و كاراست. تعارض مي‌تواند با استفاده از مهارت‌هايي چون ارتباطات مؤثر، حل مسئله و مذاكره، مديريت شود. توانايي ما در اداره و مديريت تعارض مي‌تواند بر نتايج آن تأثير بگذارد. قبل از هرچيز براي اداره‌ي تعارض بايد آن‌را شناسايي و تجزيه و تحليل كرد و علل ايجاد تعارض را مورد بررسي قرار داد. پس از تشخيص تعارض و علل آن، نكته‌ي كليدي در مديريت تعارض، انتخاب سبك مناسب است. 

شامل 54 اسلاید powerpoint


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
powerpoint_1912083_4958.zip212.2k





دانلود پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای

دانلود پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای مدلی که برای روابط عمومی حرفه ای طراحی شده است در چهار مرحله قابل اجراست: نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی الف: نیازسنجی (شناسایی نیازهای روابط عمومی) مرحله نیازسنجی ، مرحله شناسایی و گردآوری اطلاعات است که از آن بعنوان اطلاع یابی یاد می شود. در این مرحله روابط عمومی بایستی به تهيه و توليد اطلاعات (اطلاع یابی) بپردازد. يعني بايستي در جهت تهيه و توليد اطلاعات كوشش و جديت كند .   رو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان

دانلود پاورپوینت مدیریت تیم های ورزشی

دانلود پاورپوینت مدیریت تیم های ورزشی مدیر تیم مسئول برنامه ریزی و هدایت تیم است تجربه، مهارت و علاقه از ملزومات مدیر می باشد قانون کوه یخی در تیم های ورزشی موفقیت تیم ها بستگی به مدیریت تیم پشتیبانی دارد نقش مدیر تیم ها کاملا با تدارکات  تفاوت دارد یک مدیر موفق سهولت در تیم ایجاد می کند مربی، مربیگری می کند، بازیکن، بازی می کند و بقیه کارها به عهده مدیر است وظایف مدیر تیم بطور کلی نظارت بر هماهنگی لازم برای لباس، ابزار، ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

دانلود پاورپوینت مباحثی در خصوص عوامل زیان آورشیمیایی محیط کار

دانلود پاورپوینت مباحثی در خصوص عوامل زیان آورشیمیایی محیط کار کارشناسان بهداشت صنعتی  بایستی خطرات بهداشتی و خطرات مرتبط با آن در محل کار راپیش بینی ، شناسایی ، ارزیابی و کنترل نمایند . تمرکز این تلاش روی ارزیابی مواجهه شغلی است .ارزیابی جامع مواجهه یک مرور سیستمیک ، روشها ، فرایندها ، مواد و بخشهای کاری موجود در محل کار است جهت تعریف و کارشناسی تمامی تماسها برای تمامی کارگران در تمامی روز انجام می شود. این قبیل استدلالها نگرشها برای شناسایی تماس و ارزی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس